***
ΠΗΓΗ
***
Τοπικά
Χιλιάδες επισκέπτες στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας – 50 έργα από 45 σχολεία
Παρουσιάστηκαν 50 διαφορετικά έργα από 45 σχολεία για εκπαιδευτική ρομποτική, προγραμματισμό, ψηφιακή αφήγηση και παιχνίδια με τη χρήση προγραμματιστικών εργαλείων
Το φεστιβάλ εκτός από τους/τις μαθητές/τριες της Μαγνησίας παρακολούθησαν και άλλοι/ες μαθητές/τριες από όλη την Ελλάδα στο πλαίσιο του Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου που διεξάγεται τι ίδιες ημέρες στο Βόλο.
Το φεστιβάλ εκτός από τους/τις μαθητές/τριες της Μαγνησίας παρακολούθησαν και άλλοι/ες μαθητές/τριες από όλη την Ελλάδα στο πλαίσιο του Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου που διεξάγεται τι ίδιες ημέρες στο Βόλο.
Το Φεστιβάλ διεξήχθη με τη συνεργασία του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Θεσσαλίας κ. Αλέξανδρου Καπανιάρη, τη διοργάνωση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, τη συνδιοργάνωση της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας & Βορείων Σποράδων – Περιφέρεια Θεσσαλίας, και την υποστήριξη της ΕΑΔΠ – Ομάδα TALOS – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Βόλου και του φορέα «Μαγνήτων Κιβωτός» της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος & Αλμυρού, ενώ η τοπική οργανωτική επιτροπή αποτελείται από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και μέλη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Οι μαθητές παρουσίασαν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους με πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία. Ο θεσμός του Ψηφιακού Μαθητικού Φεστιβάλ έγινε για πρώτη φορά στο Βόλο και στόχευε στην ενίσχυση της δημιουργικότητας των μαθητών, στην ανάδειξη των ψηφιακών, προγραμματιστικών και κατασκευαστικών τους δεξιοτήτων καθώς και στην προβολή των καινοτόμων ιδεών τους στην ευρύτερη κοινωνία. Εκτός από έκθεση και παρουσίαση ψηφιακών έργων των μαθητών, το Φεστιβάλ περιλαμβάνει ομιλίες και εργαστήρια.
Στο Μαθητικό Ψηφιακό Φεστιβάλ πήραν μέρος με ομαδικά έργα μαθητές/τριες από όλη τη Μαγνησία και από όλους τους τύπους σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ). Αναλυτικότερα οι παράλληλες δράσεις και ομιλίες για μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς που υλοποιήθηκαν ήταν: α) την Πέμπτη 11 Απριλίου ομιλία για μαθητές/τριες Δημοτικού και Γυμνασίου με θέμα: «Εθισμός των εφήβων στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και το Διαδίκτυο: Ψυχιατρικά συμπτώματα και διαταραχές ύπνου» από τον Δρ Κώστα Σιώμο Παιδοψυχίατρο, υπεύθυνο σχεδιασμού και οργάνωσης του Ειδικού Ιατρείου Διάγνωσης και Αντιμετώπισης του Εθισμού στο Διαδίκτυο, Ψυχίατρο παιδιών & εφήβων και Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και β) την Παρασκευή 12 Απριλίου με θέα «Δια-θεματικά σενάρια STEM και Αλγοριθμικής «ζωγραφικής» με Pencil Code» από τον Δρ Απόστολο Ξενάκη, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Ερευνητής. Αφορούσε κυρίως ηλικίες 12 – 15 ετών (Γυμνάσιο) και εξέταζε την διαθεματική προσέγγιση σεναρίων πληροφορικής (αλγορίθμων/προγραμματισμού) με μαθηματικά (γεωμετρία / γεωμετρικά σχήματα) με τη χρήση του on line λογισμικού οπτικού προγραμματισμού Pencil Code.
Οι μαθητές παρουσίασαν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους με πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία. Ο θεσμός του Ψηφιακού Μαθητικού Φεστιβάλ έγινε για πρώτη φορά στο Βόλο και στόχευε στην ενίσχυση της δημιουργικότητας των μαθητών, στην ανάδειξη των ψηφιακών, προγραμματιστικών και κατασκευαστικών τους δεξιοτήτων καθώς και στην προβολή των καινοτόμων ιδεών τους στην ευρύτερη κοινωνία. Εκτός από έκθεση και παρουσίαση ψηφιακών έργων των μαθητών, το Φεστιβάλ περιλαμβάνει ομιλίες και εργαστήρια.
Στο Μαθητικό Ψηφιακό Φεστιβάλ πήραν μέρος με ομαδικά έργα μαθητές/τριες από όλη τη Μαγνησία και από όλους τους τύπους σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ). Αναλυτικότερα οι παράλληλες δράσεις και ομιλίες για μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς που υλοποιήθηκαν ήταν: α) την Πέμπτη 11 Απριλίου ομιλία για μαθητές/τριες Δημοτικού και Γυμνασίου με θέμα: «Εθισμός των εφήβων στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και το Διαδίκτυο: Ψυχιατρικά συμπτώματα και διαταραχές ύπνου» από τον Δρ Κώστα Σιώμο Παιδοψυχίατρο, υπεύθυνο σχεδιασμού και οργάνωσης του Ειδικού Ιατρείου Διάγνωσης και Αντιμετώπισης του Εθισμού στο Διαδίκτυο, Ψυχίατρο παιδιών & εφήβων και Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο και β) την Παρασκευή 12 Απριλίου με θέα «Δια-θεματικά σενάρια STEM και Αλγοριθμικής «ζωγραφικής» με Pencil Code» από τον Δρ Απόστολο Ξενάκη, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Ερευνητής. Αφορούσε κυρίως ηλικίες 12 – 15 ετών (Γυμνάσιο) και εξέταζε την διαθεματική προσέγγιση σεναρίων πληροφορικής (αλγορίθμων/προγραμματισμού) με μαθηματικά (γεωμετρία / γεωμετρικά σχήματα) με τη χρήση του on line λογισμικού οπτικού προγραμματισμού Pencil Code.
***
1 σχόλιο:
Σχ. Κι εκεί που οι μαθητές "μορφώνονται" μέσω διαδικτύου, και με συντονιστή μάλιστα, Ζαγοριανό, που ένα γέρικο κυκλάμινο θα μπορούσε να είχε βοήθεια και μέσον... (γιατί 13 ολόκληρα χρόνια διαφημίζει αφιλοκερδώς το χωριό του και άλλα θέματα), βρέθηκε μπλοκαρισμένο από χίλιες μεριές και να μη μπορεί να δει, ούτε σε "φωτογραφία" το χωριό του!
...Μη σας τύχει, έφηβα παιδιά μου και δεν μιλάω για τον εθισμό!
Να το προσέχετε το ίντερνετ, δεν είναι "εύκολο" θέμα.
Δημοσίευση σχολίου